Noves Tecnologies. TAC

09/11/2018


TREBALLEM EL VOCABULARI AMB L’APLICACIÓ: "ANSWER GARDEN "

    Els alumnes de cinquè hem treballat amb l’aplicació “Answer Garden”. Durant els trenta minuts de lectura en anglès hem recordat el vocabulari específic dels oficis. Primer, amb tot el grup classe, hem recordat aquesta lectura. A continuació, per parelles, hem fet un llistat dels diferents oficis. Per realitzar aquest llista les mestres ens han projectat a la PDI un “Bom Count Down”. 

     Nosaltres sabíem que quan explotés “la bomba” havíem d’haver acabat de fer el llistat. Un cop acabat el llistat, aquest vocabulari l’havíem d’anar escrivint a l’aplicació amb la tauleta digital. Era molt divertit veure com el dibuix de l’aplicació cada vegada es feia més gran i observar quines eren les paraules més conegudes pels nen.

 
 







 30/10/2018

     Els alumnes de cinquè de Cicle Superior estem treballant el tema "La funció de relació: els sentits i el sistema nerviós". Durant les diferents sessions aprenem diferents tècniques d'estudi: subratllar, resumir, dir les paraules importants, fer esquemes... Aquesta setmana hem portat a terme una d'aquestes tècniques: fer mapes conceptuals i hem utilitzat l'app  "https://simplemind.eu/" per realitzar-los. 










 




19/10/2018 Moodle a Cicle Superior: 

A partir de vídeos, jocs i continguts teòrics es crea un ambient centrat en l’alumne on ells mateixos van
construint el seu propi aprenentatge i van realitzant treball i tasques cooperatives. 

El treball amb Moodle el realitzen els alumnes de Cicle Superior.


6/10/2018   TAC&GLISH: “LES RUTINES / DAILY ROUTINES”
 
Els hàbits són unes pautes que ajuden als infants a prendre consciència del temps, de l’espai i de les seves vivències. Gràcies a les rutines saben organitzar-se i estructurar-se durant el dia.
Amb l’ajuda de les tauletes digitals i de l’editor de vídeo els nens i les nenes de segon han après a observar i prendre consciència del que fan diàriament, analitzant les imatges que ells mateixos fan amb les càmeres, experimentant amb aquestes eines, creant una presentació i explicant les seves experiències envers els nous aprenentatges. 


Aquesta activitat també ens ha ajudat a conèixer-nos millor, expressar les nostres idees i sentiments i  a tenir curiositat pel que ens envolta.

Què hem fet?
Hem  fet fotos de les activitats que fem durant el dia i amb el programa Timeline hem elaborat la línia del temps  de les diferents rutines tot parlant en anglès. 

 



4t i el TELENOTÍCIES


Els alumnes de quart recopilen  les activitats interessants que realitzen al llarg del curs i les presenten en forma de telenotícies a la resta de companys de l'escola. Ells mateixos escriuen els textos, fan les filmacions i realitzen els vídeos amb un editor conegut. Aprenen i alhora es diverteixen!!


  https://drive.google.com/file/d/1ZuQdhnz3-5ulgjfyji3Zin_tQ6Mh3gyv/view?usp=sharing
 (CLICAR LA IMATGE)




05/05/2017 - Dia amb en Dash.


Els nens i nenes de P4 hem passat una bona estona amb en Dash, el robot de l'Escola Tarragona. Hem après conceptes de raonament espacial, li hem donat consignes per a què parlés, hem conegut les diferents aplicacions per utilitzar-lo... Ens ho hem passat molt bé i hem aprés alguns conceptes de robòtica. En Dash ens ha semblat molt simpàtic.

https://goo.gl/photos/U5sn8hfsnQgF71fU8
Cliqueu a la imatge per a veure les fotografies de l'àlbum.

Històries Creatives amb en Dash I en Dot

Els alumnes de 4t A i 4t B han realitzat una activitat molt engrescadora amb els Robots Dash and Dot. Han combinat la programació amb l’escriptura creativa i la narració. Primer per grups cooperatius han distribuïts les tasques i han redactat una història amb la introducció, el nus i el desenllaç. Després han utilitzat l’aplicació Blockly per programar els robots i interpretar el guió escrit. També han confeccionat el decorat i les disfresses necessàries amb material de l’escola o bé joguines que han portat de casa. Un cop tothom té la seva tasca assignada (guionistes, director/a, càmera…) s’enregistra el vídeo i es fa un senzill muntatge. Per últim cada classe fa una posada en comú de tot el procés a altres nens de l’escola i es puja al bloc de l’escola perquè tothom pugui gaudir del resultat.


Aquesta activitat ha sigut un procés molt creatiu on els infants han pogut treballar molts continguts: expressió oral i escrita, la lectura, el raonament espacial, la lògica matemàtica, la creativitat en la confecció de decorats i disfresses, el respecte i la responsabilitat envers els altres…


Aprendre jugant era un dels objectius que ens havíem proposat i creiem que ho hem aconseguit!!!!

Enllaç alumnes 4t A

Enllaç alumnes 4t B
24 d'abril de 2017  " Camí cap als musicals"



El Cicle Inicial hem treballat el projecte "Camí cap als musicals: El mag d'OZ". Hem après moltes coses i hem utilitzat l'eina digital Genially per jugar i aprendre d'aquesta pel·lícula. Us deixem els enllaços perquè pugueu veure els jocs que hem realitzat.

A través d'unes pistes descobriràs un dels personatges de la pel·lícula:
Si cliques veuràs unes imatges del musical "El mag d'OZ" però en cada una de les fotografies hi ha un personatge intrús. Descobreix quin és?
A continuació, si cliques, podràs jugar al trivial interactiu del "MAg d'OZ"


Les TAC a l’Escola Tarragona

Un dels objectius que es proposa l’Escola Tarragona és la normalització de les Noves Tecnologies en les activitats d'ensenyament-aprenentatge utilitzant les TAC de forma habitual i quotidiana. 
Creiem que és bàsic el treball diari amb les eines digitals, per part de mestres i alumnes, i la incorporació dels recursos informàtics en els diferents àmbits d’aprenentatge. Donem molta importància al desenvolupament de la competència digital de l’alumnat. Això comporta fer un ús habitual dels recursos tecnològics disponibles des de totes les àrees d’aprenentatge per resoldre problemes propers i reals de manera eficient. Aquesta tasca és un procés lent que iniciem des de P3 fins a 6è de Primària.

Utilitzem la tecnologia amb diferents finalitats: lúdica, informativa, comunicativa, instructiva… i com a eina per a treballar de manera col·laborativa que ofereix grans possibilitats per al treball en grup i la interacció social.

Per portar a terme aquest aprenentatge a través de la Tecnologia, la nostra escola disposa de diferents recursos:

Aula d’Informàtica:

Cada alumne disposa d’un ordinador per treballar el coneixement del maquinari, les xarxes, el programari, el coneixement i l’ús de la nova informació expressada amb nous llenguatges caracteritzats per l'hipertext, la interactivitat i la presa de decisions sense deixar de banda les actituds necessàries de respecte envers les TIC. D’aquesta manera facilitem els coneixements generals indispensables per enfrontar-se amb èxit a la nova societat de la informació. 

Tauletes Digitals:

Les tauletes són un recurs didàctic que doten d’un component motivacional, afegit, afavorint l’atenció a la diversitat. Les seves avantatges són moltes: milloren l’aprenentatge, afavoreixen la realització d’activitats cooperatives, permeten el desenvolupament d’habilitats cognitives i l’adquisició de les competències bàsiques digitals. 


Google Apps For Education:

És un servei que proporciona de manera independent les versions personalitzades de diferents productes de Google amb un domini personalitzat (“@esc-tarragona.cat”). A partir de 4t de Primària els alumnes disposen de diferents aplicacions Web: Gmail, Google Groups, Google Calendar, Google Drive, Google Sites... per poder-se elaborar els seu EVA (Entorn Virtual d’Aprenentatge)

PDI:

Gràcies a les activitats que fem amb les Pissarres Digitals incrementem el nombre de classes realitzades de manera dinàmica, vistosa i audiovisual, factor que facilita el seguiment de les explicacions a l’aula. En conseqüència els alumnes estan més atents i motivats. Les PDI les utilitzem perquè els alumnes exposin els seus treballs davant dels seus companys, per treballar el llibre digital, per fer jocs d'aprenentatge, per potenciar la lectura digital...  
Robòtica:

Aprendre a programar ens permet motivar l’alumnat i treballar diferents competències com el pensament analític, el càlcul mental, l’orientació espacial, la comunicació oral… Si, a més, ho relacionem amb la robòtica, podem disposar d’un ampli ventall de propostes innovadores.
Per portar-ho a terme l’Escola treballa amb el programa Scratch i disposa d’en Dash un simpàtic robot que ens ajuda a treballar i aprendre de manera divertida i lúdica.