Noves Tecnologies. TAC

16/07/2019

READY, STEADY, GO

      Amb l’activitat  “Ready, Steady, Go” els infants  calculen distàncies,  comparen velocitats i ho comproven amb el robot Dash. D’ aquesta manera tan motivadora, amb el seu amic Dash,  veuen la relació entre la velocitat, la distància i el temps.
imagen.pngimagen.png

imagen.png

Voleu veure tota l'activitat? Doncs aquí teniu el vídeo: 





30/05/2019

REORGANITZEM LA INFORMACIÓ DE BIOGRAFIES EN ANGLÈS

A l'hora dels trenta minuts de lectura en anglès hem treballat l'estratègia de comprensió lectora: "La reorganització del text". La mestra d'anglès ens ha preparat uns textos de biografies de personatges famosos de la història. Per grups hem llegit tota la informació, després ens hem explicat què hem entés i com podem reorganitzar tota la informació només escrivint la més important. Un cop ens hem organitzat hem plasmat totes les dades en un Genially i l'hem presentat a la resta de la classe. Aquí teniu un vídeo de tot el procés i també l'enllaç a alguns dels Geniallys presentats.





17/05/2019
Els nens i nenes de segon hem treballat  les descripcions i després amb les tauletes digitals i amb l'aplicació Buddypoke hem creat un avatar i hem fet que es presentessin en els tres idiomes: català, anglès i castellà. Mireu què bonics han quedat!!!



17/05/2017

Durant aquest tercer trimestre, coincidint amb la "Tarraco Viva de Tarragona", els alumnes de cinquè hem treballat el projecte del Romans. A través del Moodle de l'escola hem pogut visionar vídeos, clicar als enllaços per accedir a la informació i fer les tasques corresponents. A banda també hem enriquit el nostre treball amb les sortides programades pel Camp d'Aprenentatge: "Com jugaven els nens i nenes de la Tarraco Romana" i "Els edificis romans de Tarragona". A la classe, per grups hem treballat un tema determinat seguint els següents passos: cerca i tractament de la informació i comunicació a través d'exposicions. En totes aquestes activitats hem utilitzat diferents recursos digitals: cercadors, moodle, Google Suite, Genially...

Us deixem una mostra d'alguns dels treballs, cliqueu als enllaços següents: 





16/05/2019


Durant l'hora d'expressió escrita els alumnes de cinquè hem treballat les característiques d'un diari personal. Posteriorment hem anat a l'aula d'informàtica i amb el programa "Genially" hem pogut plasmar els seus textos. 

Aquí us deixem un "tastet" (Fes clic)


30/04/2019


Taller d'educació ambiental les 3R's a 4t

Cada any, des de la Conselleria de Neteja Pública i Ensenyament de l'Ajuntament de Tarragona es porta a terme una campanya d'Educació Ambiental i Cívica.



Mireu què bé ho hem passat! 

  L'activitat que hem realitzat els alumnes de 4t és la de les 3R's. Aquest taller té com a objectiu transmetre els conceptes RECICLAR, REDUIR i REUTILITZAR d'una forma lúdica, pràctica i divertida.


  Reciclar és important, però hi ha “accions” que encara ho són més, com per exemple reutilitzar. Però, sobretot, reduir.






Hem après que volem un món més net, tant per a nosaltres com per a les futures generacions que vindran.








25/02/2019


Els alumnes de 4t de Primària participen en el projecte d'intercanvi de correspondència amb científics de la Universitat d' Stanford de Califòrnia (USA). En aquest projecte hem utilitzat les noves tecnologies, al mateix temps que hem après moltíssimes coses sobre la ciència i com treballen els científics, tot practicant la llengua anglesa.



PROJECTE STANFORD

El curs s’acaba i el nostre projecte amb els científics de la Universitat americana d’Stanford també.

Durant aquests mesos hem après moltes coses: com viuen allà, quines costums tenen, com i en què treballen… i també hem practicat l’escriptura en anglès.

Cada mes hem enviat un mail al  Sean i a la Michelle, que amb moltes ganes ens han respost i explicat un munt de coses noves! Ara sabem realment què és ser científic!!

Com a carta i per acomiadar-nos els hem enviat un regal molt especial..
Hem aprofitat els coneixements i les eines TAC que tenim a l’abast i, per grups, hem creat aquesta postal! Als científics els ha agradat molt! Esperem que també en gaudiu!   31/05/2019


Cliqueu a l’enllaç per a veure-ho!







22/02/2019


Avui els nens i nenes de 5è hem utilitzat una eina digital: "els Plickers" per saber si realment hem entès les lectures del llibre d'anglès. La mestra TAC i la mestra d'anglès ens han preparat aquesta eina diferent per avaluar-nos i ens ha agradat molt. 

 


 




20/12/2018

Els nens i nenes de primer hem gaudit creant postals de Nadal digitals. 
Us desitgem un Bon Nadal!!!!



                  


                      




30/11/2018

Activitat: “Un passeig per Londres - Walking through London”

Els alumnes acompanyaran el robot “Dash” a passejar per Londres i conèixer els seus principals monuments i/o llocs destacats de la ciutat.
L’activitat s’inicia amb la lectura per part de la mestra d’un conte. A través  de la programació del robot “Dash”,protagonista de la història i convertit en el príncep Edward, els alumnes van coneixent els edificis i/o llocs més emblemàtics de la ciutat de Londres.
Consisteix en una activitat on es combina el coneixement de la llengua i cultura anglesa i on es practica la programació amb robots.

Com ho hem fet?

1- Lectura per part de la mestra del conte “Un passeig per Londres”. Conversa posterior.
2- Proposta als alumnes d’elaborar l’itinerari per conèixer els diferents edificis pels quals ha anat passant el robot Dash.
3- Formació de grups de treball de 4 o 5 alumnes. Cada grup s’ocuparà d’un edifici i/o lloc emblemàtic.  Distribució de tasques:

- Recerca d’informació a Internet de l’edifici i/o lloc escollit.
- Recerca d’imatges a Internet de l’edifici i/o lloc  escollit.
- Visita dels llocs escollits amb el Google Maps.
- Elaboració d’un document col·laboratiu dins de l’entorn de Google Suite
explicant les característiques principals de cada un dels edificis i/o llocs
escollits.
- Impressió dels documents realitzats i fotografies seleccionades.








4- Presentació del robot Dash i de l’aplicació escollida “Blockly”per portar a terme l’activitat. Record de les ordres principals en anglès que haurà d’executar el robot per fer “la ruta turística”.


Les mestres posen una quadrícula de plàstic transparent al terra. Sota d’alguns quadres d’aquesta quadrícula col·loquen les fotografies seleccionades pels diferents grups i al darrera de cada fotografia el text elaborat pels infants amb la informació seleccionada prèviament.
    
5- La mestra llegeix el conte una altra vegada. Apareix el primer edifici i el grup encarregat d’aquest edifici haurà de conduir el robot fins el punt concret de la quadrícula on apareix l’edifici esmentat. Els alumnes utilitzaran l’aplicació “Bockly” per conduir el robot. Amb aquesta aplicació també podran programar el robot perquè digui algun missatge en anglès i perquè faci llums a l’arribar. La resta de grups tenen una quadrícula dibuixada en paper i hauran d’escriure l’itinerari que farà en Dash.


6- Un cop el grup ha arribat al punt concret s’agafa la fotografia i es llegeix el text que han elaborat els alumnes d’aquest grup on expliquen les característiques principals de l’edifici.




7- Aquest procés es va repetint amb cada un dels grups fins haver finalitzat tot el recorregut. És important que abans de programar el robot, els alumnes pensin detingudament les ordres que haurà d’executar en Dash.

Us deixem un vídeo resum perquè veieu quina activitat més bonica hem fet!!!



17/11/2018

Avui la mestra volia saber si hem après moltes coses del tema de medi. Per això ens ha preparat un "Kahoot". 
Amb les tauletes digitals i amb aquesta aplicació hem pogut comprovar tots els continguts que sabem. 
Ens ho hem passat molt bé i ens ha fet conscients d'allò en el que hem de millorar.


 

 

 



15/11/2018

Els alumnes de primer a l'hora de TAC&GLISH hem treballat el vocabulari d'anglès amb l'aplicació "Bambo Paper". 

Els nens i les nenes hem dibuixat els animals, els objectes... i sota hi hem escrit la paraula en anglès. 

Aquí teniu una mostra dels nostres dibuixos!!! Esperem que us agradin!!!

 

 

 

 


09/11/2018








TREBALLEM EL VOCABULARI AMB L’APLICACIÓ: "ANSWER GARDEN "
    Els alumnes de cinquè hem treballat amb l’aplicació “Answer Garden”. Durant els trenta minuts de lectura en anglès hem recordat el vocabulari específic dels oficis. Primer, amb tot el grup classe, hem recordat aquesta lectura. A continuació, per parelles, hem fet un llistat dels diferents oficis. Per realitzar aquest llista les mestres ens han projectat a la PDI un “Bom Count Down”. 

     Nosaltres sabíem que quan explotés “la bomba” havíem d’haver acabat de fer el llistat. Un cop acabat el llistat, aquest vocabulari l’havíem d’anar escrivint a l’aplicació amb la tauleta digital. Era molt divertit veure com el dibuix de l’aplicació cada vegada es feia més gran i observar quines eren les paraules més conegudes pels nen.

 
 







 30/10/2018

     Els alumnes de cinquè de Cicle Superior estem treballant el tema "La funció de relació: els sentits i el sistema nerviós". Durant les diferents sessions aprenem diferents tècniques d'estudi: subratllar, resumir, dir les paraules importants, fer esquemes... Aquesta setmana hem portat a terme una d'aquestes tècniques: fer mapes conceptuals i hem utilitzat l'app  "https://simplemind.eu/" per realitzar-los. 










 




19/10/2018 Moodle a Cicle Superior: 

A partir de vídeos, jocs i continguts teòrics es crea un ambient centrat en l’alumne on ells mateixos van
construint el seu propi aprenentatge i van realitzant treball i tasques cooperatives. 

El treball amb Moodle el realitzen els alumnes de Cicle Superior.


6/10/2018   TAC&GLISH: “LES RUTINES / DAILY ROUTINES”
 
Els hàbits són unes pautes que ajuden als infants a prendre consciència del temps, de l’espai i de les seves vivències. Gràcies a les rutines saben organitzar-se i estructurar-se durant el dia.
Amb l’ajuda de les tauletes digitals i de l’editor de vídeo els nens i les nenes de segon han après a observar i prendre consciència del que fan diàriament, analitzant les imatges que ells mateixos fan amb les càmeres, experimentant amb aquestes eines, creant una presentació i explicant les seves experiències envers els nous aprenentatges. 


Aquesta activitat també ens ha ajudat a conèixer-nos millor, expressar les nostres idees i sentiments i  a tenir curiositat pel que ens envolta.

Què hem fet?
Hem  fet fotos de les activitats que fem durant el dia i amb el programa Timeline hem elaborat la línia del temps  de les diferents rutines tot parlant en anglès. 

 



4t i el TELENOTÍCIES


Els alumnes de quart recopilen  les activitats interessants que realitzen al llarg del curs i les presenten en forma de telenotícies a la resta de companys de l'escola. Ells mateixos escriuen els textos, fan les filmacions i realitzen els vídeos amb un editor conegut. Aprenen i alhora es diverteixen!!


  https://drive.google.com/file/d/1ZuQdhnz3-5ulgjfyji3Zin_tQ6Mh3gyv/view?usp=sharing
 (CLICAR LA IMATGE)




05/05/2017 - Dia amb en Dash.


Els nens i nenes de P4 hem passat una bona estona amb en Dash, el robot de l'Escola Tarragona. Hem après conceptes de raonament espacial, li hem donat consignes per a què parlés, hem conegut les diferents aplicacions per utilitzar-lo... Ens ho hem passat molt bé i hem aprés alguns conceptes de robòtica. En Dash ens ha semblat molt simpàtic.

https://goo.gl/photos/U5sn8hfsnQgF71fU8
Cliqueu a la imatge per a veure les fotografies de l'àlbum.

Històries Creatives amb en Dash I en Dot

Els alumnes de 4t A i 4t B han realitzat una activitat molt engrescadora amb els Robots Dash and Dot. Han combinat la programació amb l’escriptura creativa i la narració. Primer per grups cooperatius han distribuïts les tasques i han redactat una història amb la introducció, el nus i el desenllaç. Després han utilitzat l’aplicació Blockly per programar els robots i interpretar el guió escrit. També han confeccionat el decorat i les disfresses necessàries amb material de l’escola o bé joguines que han portat de casa. Un cop tothom té la seva tasca assignada (guionistes, director/a, càmera…) s’enregistra el vídeo i es fa un senzill muntatge. Per últim cada classe fa una posada en comú de tot el procés a altres nens de l’escola i es puja al bloc de l’escola perquè tothom pugui gaudir del resultat.


Aquesta activitat ha sigut un procés molt creatiu on els infants han pogut treballar molts continguts: expressió oral i escrita, la lectura, el raonament espacial, la lògica matemàtica, la creativitat en la confecció de decorats i disfresses, el respecte i la responsabilitat envers els altres…


Aprendre jugant era un dels objectius que ens havíem proposat i creiem que ho hem aconseguit!!!!

Enllaç alumnes 4t A

Enllaç alumnes 4t B
24 d'abril de 2017  " Camí cap als musicals"



El Cicle Inicial hem treballat el projecte "Camí cap als musicals: El mag d'OZ". Hem après moltes coses i hem utilitzat l'eina digital Genially per jugar i aprendre d'aquesta pel·lícula. Us deixem els enllaços perquè pugueu veure els jocs que hem realitzat.

A través d'unes pistes descobriràs un dels personatges de la pel·lícula:
Si cliques veuràs unes imatges del musical "El mag d'OZ" però en cada una de les fotografies hi ha un personatge intrús. Descobreix quin és?
A continuació, si cliques, podràs jugar al trivial interactiu del "MAg d'OZ"


Les TAC a l’Escola Tarragona

Un dels objectius que es proposa l’Escola Tarragona és la normalització de les Noves Tecnologies en les activitats d'ensenyament-aprenentatge utilitzant les TAC de forma habitual i quotidiana. 
Creiem que és bàsic el treball diari amb les eines digitals, per part de mestres i alumnes, i la incorporació dels recursos informàtics en els diferents àmbits d’aprenentatge. Donem molta importància al desenvolupament de la competència digital de l’alumnat. Això comporta fer un ús habitual dels recursos tecnològics disponibles des de totes les àrees d’aprenentatge per resoldre problemes propers i reals de manera eficient. Aquesta tasca és un procés lent que iniciem des de P3 fins a 6è de Primària.

Utilitzem la tecnologia amb diferents finalitats: lúdica, informativa, comunicativa, instructiva… i com a eina per a treballar de manera col·laborativa que ofereix grans possibilitats per al treball en grup i la interacció social.

Per portar a terme aquest aprenentatge a través de la Tecnologia, la nostra escola disposa de diferents recursos:

Aula d’Informàtica:

Cada alumne disposa d’un ordinador per treballar el coneixement del maquinari, les xarxes, el programari, el coneixement i l’ús de la nova informació expressada amb nous llenguatges caracteritzats per l'hipertext, la interactivitat i la presa de decisions sense deixar de banda les actituds necessàries de respecte envers les TIC. D’aquesta manera facilitem els coneixements generals indispensables per enfrontar-se amb èxit a la nova societat de la informació. 

Tauletes Digitals:

Les tauletes són un recurs didàctic que doten d’un component motivacional, afegit, afavorint l’atenció a la diversitat. Les seves avantatges són moltes: milloren l’aprenentatge, afavoreixen la realització d’activitats cooperatives, permeten el desenvolupament d’habilitats cognitives i l’adquisició de les competències bàsiques digitals. 


Google Apps For Education:

És un servei que proporciona de manera independent les versions personalitzades de diferents productes de Google amb un domini personalitzat (“@esc-tarragona.cat”). A partir de 4t de Primària els alumnes disposen de diferents aplicacions Web: Gmail, Google Groups, Google Calendar, Google Drive, Google Sites... per poder-se elaborar els seu EVA (Entorn Virtual d’Aprenentatge)

PDI:

Gràcies a les activitats que fem amb les Pissarres Digitals incrementem el nombre de classes realitzades de manera dinàmica, vistosa i audiovisual, factor que facilita el seguiment de les explicacions a l’aula. En conseqüència els alumnes estan més atents i motivats. Les PDI les utilitzem perquè els alumnes exposin els seus treballs davant dels seus companys, per treballar el llibre digital, per fer jocs d'aprenentatge, per potenciar la lectura digital...  
Robòtica:

Aprendre a programar ens permet motivar l’alumnat i treballar diferents competències com el pensament analític, el càlcul mental, l’orientació espacial, la comunicació oral… Si, a més, ho relacionem amb la robòtica, podem disposar d’un ampli ventall de propostes innovadores.
Per portar-ho a terme l’Escola treballa amb el programa Scratch i disposa d’en Dash un simpàtic robot que ens ajuda a treballar i aprendre de manera divertida i lúdica.